آخرین بروز رسانی: 13ام تیر, 1403

دریل برقی هیلتی مدل UD 30

دریل برقی هیلتی مدل UD 30 همانطور که می دانید […]

دریل برقی هیلتی مدل UD 30

همانطور که می دانید برندهای زیادی در صنعت ابزار آلات وجود دارندکه دریل تولید می کنند در کنار همه برندهای متفرقه که می شناسید برند معتبر و بزرگ هیلتی در کشور آلمان کار خود را از ابتدا از یک شرکت بسیار کوچک شروع کرد و با گذشت زمان و توانسته به بزرگترین کمپانی تولید ابزار آلات تبدیل شود و به صنعت دنیا خدمت نماید.

این برند مهتبر در ایران محبوبیت زیادی را دارد و همه کسانی که در حوزه ی صنعتی فعالیت دارند، برای تامین ابزار آلات مرتبط با کار خود از محصولات برند هیلتی استفاده می کنند.  هیلتی در زمینه محصولات ساخت و ساز و ساختمان مورد کاربرد می باشد. این برند در بازار ایران جایگاه خود را مستحکم نموده است.  در این مقاله می خواهیم از یکی از محصولات پر طرفدار هیلتی به نام دریل برقی  UD 30صحبت کنیم.

ویژگی دریل برقی هیلتی مدل   UD 30

یکی دیگر از محصولات برند معتبر هیلتی دریل برقی   UD 30 می باشد که از این محصول که وزن سبکی را دارد بیشتر در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می دهند. دریل هیلتی مدل   UD 30در کلاس های 2 کیلوگرمی از این برند قرار گرفته است که برای سوراخ کاری در فلز و چوب مورد استفاده و کاربرد می باشد.  این محصول قابل استفاده با مته های گرد تا قطر 68 میلی متر می باشد.

این دریل دارای قدرتی برابر 650 وات بوده و دارای سه نظام ده میلی متری می باشد. بیشترین میزان گشتاور در این دریل برابر است با 18 نیوتن است و بیشترین سرعت ان 3300 دور بر دقیقه می باشد. این دریل یکی از محصولات بسیار سبک و بسیار کاربردی می باشد و قطر سوراخ کاری روی این فلز 18 میلی متر است. مته هایی که در این دریل مورد استفاده اند از نوع بدون شیار بوده و دارای سه نظام دستی می باشد.

کلید این دریل به صورت دیمری بوده و این امکان را به کاربر می دهد که به صورت دستی سرعت سوراخ کاری را تنظیم کند. این دریل دارای کلید چپ گرد و راست گرد بوده و باعث می شود که مته در آن گیر نکند و به راحتی در عملیات مربوط به سوراخ کاری تغییر جهت بدهد.

این دریل طراحی ساده ای دارد  و تفاوتی که با سایر دریل های چکشی دارد در نوع سوراخ کاری ضربه ای آن است. شرکت سازنده هیلتی این را طوری طراحی و ساخته است که کاربر در هنگام کار با این دریل بر آن تسلط داشته باشد و روی دستگاه یک دسته کمکی قرار داده است. باید به این نکته توجه داشت که استفاده از لوازم یدکی محصولات هیلتی باید از برند هیلتی باشد که در غیر این صورت باعث صدمه زدن به دستگاه خود می شوید یا این که می توانید از برندهای اروپایی که رقیب های هیلتی هستند و معتبر و محبوبیت دارند استفاده کنید نظیر برند دیاجر و بوش.

چگونه با دریل هیلتی کار کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید کار با دستگاه هیلتی بسیار آسان است ولی می‌بایست هنگام استفاده از دستگاه نکاتی را رعایت نمایید تا بالاترین بهره را ببرید.

هنگام استفاده از دریل با توجه به متریالی که می‌خواهید آن را سوراخ نمایید مته را انتخاب کنید.

  1. ابتدا سطح موردنظرتان را مشخص نمایید.
  2. سپس سطح مشخص‌شده را از هر نوع آلودگی تمیز کنید.
  3. دستگاه را بر روی سطح موردنظر قرار دهید به‌طوری‌که دستگاه کامل بر روی سطح تنظیم‌شده باشد. این کار کمک می‌کند بر روی عملیات تخریب مسلط باشید.
  4. حال دریل را به برق وصل کنید.
  5. هنگامی‌که سیم یا قطعات دستگاه دچار مشکل است آن را تعویض کنید.
  6. دسته دریل درست‌شده از عایق الکتریکی، است که کمک می‌کند هنگام وجود مشکلات برقی به کاربر آسیب نمی‌رساند.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از دریل های هیلتی باید رعایت نمایید

در هنگام استتفاده از دریل های هیلتی رعایت موارد زیر ضروری است و باعث جلوگیری از خطرات و آسیب های احتمالی در هنگام کار با دریل می باشد. با هم به این نکات می پردازیم:

  • زمانی که با کل محصولات هیلتی کار می کنید مواظب باشید که قبل از شروع کار از تجهیزات ایمنی که در بسته محصولا به همراه محصول مورد نظر هست استفاده نمایید از جمله ماسک، عینک ، کلاه ایمنی
  • برای انجام عمیلات تخریب و یا سوراخ کاری از فشار آوردن بیش از حد خودداری نمایید چرا که باعث شکستن و یا گیر افتادن مته در داخل قلم دان آن می شود.
  • زمانی که با دریل هیلتی کار می کنید حتما از پوشیدن لباس های گشاد خودداری نمایید.
  • بعد از اتمام کار دریل را خاموش کنید و سپس روی آن مایعات بریزید و اگر دریل مورد نظر شارژی باشد باتری آن را خارج نمایید.

سرویس و نگهداری از دریل های هیلتی :

همان‌طور که می‌دانید تمامی محصولات صنعتی و ابزارآلات به سرویس و نگهداری نیاز دارند. زیرا نگهداری درست از دستگاه باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود به همین جهت توجه به نکات زیر می تواند به شما در زمینه نگهداری ابزاآلات کمک نماید. موارد زیر را با دقت بخوانید:

  1. پس از این که کارتان با دستگاه تمام شد، آن را در جعبه ی مخصوص به خود قرار دهید و در محیطی سرپوشیده به دور از تابش نور خوشید نگهداری نمایید.
  2. دقت داشته باشید که برای روان کردن دریل از سوخت ها و روان کننده های شیمیایی نظیر روغن، گازوئیل و بنزین استفاده نکنید.
  3. برای تمیز کردن دریل از مواد و محلول های مخصوص تمیزکننده خاص خودش استفاده نمایید.
  4. زمانی که قطعات آن دچار خرابی می شوند و نیاز به تعویض دارند آن را به موقع تعویض نمایید.
  5. برای تعویض قطعات خراب شده دریل سعی کنید از خود برند هیلتی استفاده کنید و از برندهای متفرقه استفاده نکنید که باعث خرابی دستگاه شما در کوتاه مدت می شود.
  6. بعد از این که کارتان با دریل تمام شد آن را تمیز نموده و در جعبه مخصوص به خود قرار دهید.

نکات مهمی که در هنگام کار با دریل های هیلتی باید بدانید

  1. دریل های برقی هیلتی در بدنه ی آنها دسته هایی قرار دارند که به کاربر کمک می کند که در هنگام کار، تسلط بالایی به کار و دستگاه داشته باشد.
  2. هنگامی که با این دریل های کار می کنید سعی کنید که دست خود را زیر دریل قرار بدهید که باعث حفظ تعادل در زمان کار و راحتی تان بشود و شما را خسته نکند.
  3. توجه داشته باشید که سرعت و گشتاور دریل ها رابطه مستقیمی با متریال آنها دارد.

خدمات پس از فروش محصولات هیلتی

در صورتی که برای خرید محصولات هیلتی نیاز به مشاروه دارید می توانید با کارشناسان مجموعه رضوتولز از طریق برنامه های اجتماعی تلگرام، واتساپ واینستاگرام یا به صورت تلفنی با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را در خصوص کالای مورد نظر از آنها بخواهید.  لازم به ذکر است که مجموعه رضوتولز علاوه بر فروش محصولات هیلتی، لوازم و متعلقات جانبی این محصولات را از برند هیلتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

دسته‌بندی: درباره محصولات